SALAM UKHUWAH

Assalamualaikum Pictures, Images and Photos

Wednesday, June 9, 2010

refleksi sem. 4

NAMA : ANDIK NORMAZLIANA BTE ANDIK HAKIM.
ALAMAT BLOG : andik82.blogspot.com
KDPM-KDC-PLPS-JAJ MEI 2007
REFLEKSI
Alhamdulillah bersyukur saya kepada Ilahi kerana telah berjaya melaksanakan tugasan yang telah diamanahkan kepada saya.Ucapan terima kasih yang tidak terhingga saya tujukan khas kepada pensyarah iaitu Dr.Hj Kamarudin bin Abu Hassan yang tidak jemu-jemu untuk memberi tunjuk ajar kepada saya dan juga kepada rakan-rakan yang lain bagaimana proses untuk membuat blog..
Pada mulanya saya menerima tugasan ini,saya berasa ia sabagai tugasan yang amat berat kerana saya tidak mempunyai asas serta tidak tahu bagaimana untuk membuat blog. Walau bagaimanapun,saya menguatkan semangat kerana saya menganggap tugasan ini amat mencabar dan banyak memberi pengetahuan serta manfaat kepada saya.
Terdapat pelbagai kekangan kepada saya sepanjang saya belajar untuk menghasilkan blog ini.Sepanjang saya membuat blog ini,saya terpaksa berulag-alik ke rumah kakak untuk menggunakan liputan internet di rumahnya.Ini kerana di rumah saya tiada liputan internet disebabkan berada di kawasan kampung.
Dalam membuat blog ini,saya banyak meminta bantuan dari adik saya untuk mempelajari bagaimana untuk memasukkan bahan-bahan yang diperlukan di dalam blog sebagaimana yang dikehendaki oleh dalam soalan tugasan.Saya juga telah merujuk pada nota-nota yang diberikan semasa belajar di dalam kelas untuk dijadikan rujukan.Semasa menghasilkan blog, saya berasa seronok kerana saya berpeluang untuk belajar serba sedikit berkaitan blog.Ia adalah satu ilmu yang baharu kepada saya dan amat berharga kepada saya.
Sekiranya masa mengizinkan,saya akan berusaha untuk mendalami lagi ilmu dalam membuat blog agar apa yang saya belajar selama ini akan saya ingat sampai bila-bila.Untuk memastikan blog saya sentiasa aktif,saya akan melayari blog rakan-rakan disamping itu akan dapat sentiasa berhubung antara satu sama lain.
Akhir sekali saya bersyukur kerana tugasan yang telah diamanahkan oleh pensyarah telah pun saya laksanakan walaupun masih terdapat banyak lagi kekurangan dalam blog saya.Saya berazam akan meningkatkan ilmu saya berkaitan blog ini dari semasa ke semasa.

0 comments:

Post a Comment